Bereid je voor op


jouw sportieve uitdaging

Meer info

Ontdek ons volledig assortiment

Meer info

Stramme spieren en gewrichten

Heel wat Belgen kampen met spier- en gewrichtspijn, artrose of artritis

Wist je dat 1 op 3 Belgen lijdt aan chronische pijn, dat 70% van 65-plussers lijdt aan artrose en dat 40% van 65-74- jarigen in de gevarenzone voor botbreuk komt. Je bent dus niet alleen!

Dexsil helpt bij het behoud van soepele spieren, gewrichten en kraakbeen, en houdt je vloeiend in beweging.

Ontdek wat je kan doen om je spieren soepel te houden.

Waarom heb jij last van stramme spieren en gewrichten?

De grootste oorzaak van pijnlijke spieren, botten, pezen, … is het tekort aan collageen in ons lichaam.
Collageen is een ontzettend belangrijk eiwit en betekent letterlijk samenbinden; het houdt alles in ons lichaam bij elkaar en is een belangrijke bouwsteen voor verschillende lichaamsprocessen. Collageen vind je in je hele lichaam: je botten, spieren, pezen, kraakbeen, tanden, de bindweefsels, huid, haar en nagels.
Kortom: collageen is een vitaal onderdeel voor een sterk en gezond lichaam en speelt daarnaast een belangrijke rol in de veroudering van ons lichaam.

Wat kan je doen om spieren en gewrichten soepel te houden?

Wat kan je nog meer doen om je spieren en gewrichten flexibel te houden? Ten eerste is het belangrijk om in beweging te blijven. Daarnaast kan het collageen in je lichaam op peil houden aan de hand van voedingssupplementen.

Voldoende bewegen

Beweeg voldoende om soepele spieren en gewrichten te behouden. Kies voor oefeningen op jouw maat, die gemakkelijk uit te voeren zijn. Stel je eigen doelen, jij kent jezelf beter dan wie dan ook. Begin bijvoorbeeld met 8 000 stappen of 1 uur wandelen per dag, daarna kan je je doelen op elk moment uitdagender maken.

Kies vooral activiteiten die je graag doet. Ga je graag zwemmen, joggen, rolschaatsen of wandel je liever in de omgeving met je hond? Alles is goed, zolang je in beweging blijft.

Voedingssupplementen nemen

Voedingssupplementen hebben een gunstig effect op je spieren en gewrichten. Stoffen zoals Silicium, Kurkuma, Glucosamine, … helpen je om je spieren en gewrichten soepel te houden op natuurlijke wijze.

Waarom is Silicium zo belangrijk voor onze gewrichten?

Silicium is één van de 12 belangrijkste elementen waaruit levende organismen zijn opgebouwd. Silicium is aanwezig in verschillende organen en klieren, alsook in beenderen, kraakbeen, spieren en huid. Door de verbinding met collageen, elastine, keratine en proteoglycanen (waaronder hyaluronzuur) draagt silicium bij aan de structuur en stevigheid van alle bindweefsels van ons lichaam. We hebben Silicium nodig in ons lichaam voor de opbouw en het herstel van botten, spieren en gewrichten, kraakbeen, en voor het behoud van een gezonde huid, haar en nagels. Silicium heeft dan ook een rechtstreekse positieve invloed op de mobiliteit van ons lichaam en – bij uitbreiding – onze levenskwaliteit.

  • Silicium is een bouwsteen van ons bindweefsel en ons collageen.
  • Silicium heeft een locomotieffunctie die andere actieve bestanddelen, zoals kurkuma, calcium, MSM en chondroïtine gericht in ons lichaam helpt transporteren.

Siliciumgehalte

Silicium kan gehaald worden uit voedingsbronnen zoals granen, groenten en vruchten, water en orgaanvlees, maar onze dagelijkse inname via voedingsbronnen is laag, en het siliciumgehalte in het lichaam vermindert op natuurlijke wijze door veroudering.

Bio-activatie

Bovendien is silicium niet gemakkelijk opneembaar door het lichaam. Dexsil lost dit op door een uniek proces van BIO-ACTIVATIE toe te passen. Dexsil-producten bevatten hoog-gedoseerd, bio-activated silicium dat maximaal opneembaar is in ons lichaam.

Gericht transport

Daarnaast bevat Dexsil andere componenten (curcumine, MSM, glucosamine, koper en zink) die dankzij het silicium gericht in ons lichaam getransporteerd worden voor soepele spieren, gewrichten, pezen en kraakbeen.

Ontdek hier onze producten

Drinkbare oplossingen

Maximale biobeschikbaarheid
  • Bio-activated Silicium + brandnetel
  • Voor flexibiliteit en mobiliteit, en gezonde huid, haar en nagels
Meer info
  • Bio-activated Silicium + kurkuma
  • Behoud van soepele spieren, gewrichten en normaal bindweefsel.
Meer info
  • Bio-activated Silicium + MSM, Glucosamine & chondroïtine
  • Voor gezonde gewrichten en kraakbeen
Meer info
  • Bio-activated Silicium + Calcium en Vitamine D
  • Voor behoud van een sterk beendergestel
Meer info

Lichaamsgels

Sterke diepgaande werking
  • Bio-activated Silicium + Kamfer, Menthol en Essentiële Oliën
  • Verzorging van spieren bij fysieke inspanning
Meer info
  • Bio-activated Silicium + Essentiële Oliën
  • Bij acute ongemakken, zwelling, roodheid, schok
Meer info
  • Bio-activated Silicium + MSM, Glucosamine & chondroïtine
  • Bij chronische gewrichtspijn en spierpijn
Meer info

Bereid je voor op jouw sportieve uitdaging

Dexsil wil je helpen om jouw doel te behalen. Afhankelijk van jouw niveau kies je zelf hoeveel km je gaat wandelen of lopen.

3 Gouden tips voor een goede start

Zorg voor goede loopkleren en -schoenen

20km lopen, valt niet te onderschatten. Zorg daarom dat je goede loopkleren en -schoenen hebt. Zorg ervoor dat je de kleren en schoenen al test tijdens je trainingen, zo ben je zeker van een goede uitrusting tijdens het moment van de waarheid. Neem zeker een kijkje naar de 5 tips voor een top outfit van het Belgische Team.

Loop niet te hard van stapel, maar bereid je goed voor

Begin rustig aan te trainen en start met korte afstanden.  10 of 20 km aan 1 stuk lopen is een doel voor op langere termijn. Hoe zorg je ervoor dat je niet te hard van stapel loopt?

  • Zorg altijd dat je goed opgewarmd bent. Doe strekoefeningen of begin met touwtjespringen voor je gaat lopen. 
  • Start met korte astanden en bouw op.
  • Houd je vorderingen bij, bijvoorbeeld met een app.
  • Zorg na het lopen ook dat je voldoende strekoefeningen doet en gebruik Dexsil Sport Gel bij eventueel last aan spieren of gewrichten, om dit meteen te herstellen..

Eet gezonde voeding en drink voldoende

  • Drink voor, tijdens en na het hardlopen en vul je energievoorraad op tijd aan. Op de volgende site vind je hoeveel en wat je best drinkt bij een inspanning: https://www.sport.vlaanderen/slim-sporten/voeding/drinken/. 
  • Eet 2 uur voor de wedstrijd geen maaltijd meer en eet binnen de 2 uur erna.
Bereid je voor met Dexsil

Onze selectie om jou optimaal te ondersteunen:

Dexsil Curcuflex is een voedingssupplement:

  • voor soepele spieren, gewrichten en pezen1 en voor bindweefsel2.
  • in vloeibare vorm, voor een snellere opname in het lichaam.
  • met bio-geoptimaliseerd curcumine, brandnetel, bio-geactiveerd silicium, koper en zink.
  • in drinkklare oplossing.
Meer info

Dexsil Sport Gel is een verwarmende balsem met

  • Kamfer
  • Menthol
  • Essentiële Oliën.

Uitermate geschikt om

  • spieren voor te bereiden op een fysieke inspanning
  • spieren na de inspanning te verzorgen.

Deze formule is ideaal om spieren en pezen soepel te houden. Dexsil Sport Gel werkt plaatselijk en dringt makkelijk in de huid.

Meer info